Oon soitellut pianoa parisen vuotta (eli ihan tarkkaan ottaen vaivaiset 4 vuotta) ja nyt alkaa into laantua. Kyllä mä siitä silti tykkään, mutta laiskuus, tuo kiroukseni, ei anna mun harjoitella. Kaikki on mun saamattomuuden syytä.
    Ja hei, mua ärsyttää se kun kynnet pitää olla aina niin lyhyet, niin niillä ei pysty tekemään mitään ja niitä pitää leikata ja viilata jatkuvasti. Tämä taitaa olla kyllä muissakin soittimissa ongelmana. Ei kukaan kai selloakaan kauheasti soittele rakennekynsillä
    Onhan se ihan kiva opetella uusia lauluja, mutta esim. asteikkojen soittaminen on tylsää. Samoin kaiken maailman terssit ja kvintit ja kvartit. Oktaavi on niistä kivoin :D
    Mähän en nyt niin kokemuksen syvällä rintaäänellä voi puhua, koska monet on soittanut vuosia kauemmin kuin mä ja vielä enemmän teoriapohjalta. Mutta silti... Onneksi mun siskoni on paljon ahkerampi kuin mä ja se jaksaa harjoitella (ei sekään tosin niin paljoa ;D).
    Olen ikuinen valittaja. Ja nyt valitettavasti pianotuntini taitaa kohta odotella minua. Soittelemisiin.